Handtekening legaliseren
Direct regelen
Wat is het?
Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u die laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.
Wat moet ik doen?
U maakt een afspraak bij de gemeente.
Meenemen bij uw afspraak:
- het document waarop u de handtekening wilt plaatsen
- uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument)
Logiesverstrekking/garantstelling
Komt iemand vanuit het buitenland bij u logeren en is hij of zij niet afkomstig uit een land van de Europese Unie? Dan heeft uw logé een garantstelling en/of logiesverstrekking nodig. Voor het legaliseren van uw handtekening(en) onder het aanvraagformulier voor logiesverstrekking kunt u bij de gemeente Son en Breugel terecht.
Waarmerken kopie rijbewijs of legitimatie
De gemeente kan een kopie van uw Nederlands paspoort, identiteitskaart of rijbewijs waarmerken. Hiermee bewijst u dat de kopie gelijk is aan het originele document. Dit kan nodig zijn bij bepaalde transacties of wanneer u het origineel niet uit handen wil geven. Kosten en procedure zijn gelijk aan legalisatie handtekening.
Kosten
€ 12,30 per handtekening op een document*
*(bijvoorbeeld: 2 handtekeningen op 1 document = 2 x € 12,30)