Diverse overtredingen bij bedrijfspanden in Son en Breugel

Gisteren heeft het Dommelstroom Interventie Team (DIT) bij vier bedrijfspanden in Son en Breugel een controle uitgevoerd, waaronder twee bedrijfsverzamelgebouwen. Bij drie locaties werd een brandonveilige situatie geconstateerd. Het gebruik van een locatie bleek in strijd met het omgevingsplan. Bij een pand werd een slotenmaker ingezet om een ruimte te openen, omdat de sleutels niet aanwezig waren. 

De eigenaren en gebruikers van de bezochte locaties werkten mee aan de controle. Zij kregen informatie van medewerkers van het DIT over de risico’s en signalen van ondermijnende criminaliteit en wat te doen bij verdachte situaties.
Bij de controle waren de volgende instanties betrokken: gemeente Son en Breugel, politie Oost-Brabant, de Omgevingsdienst (ODZOB), Douane en de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO).

De geconstateerde overtredingen worden verder onderzocht.

(Anoniem) melden verdachte situaties en overlast

Inwoners kunnen bijdragen aan een veilige leefomgeving. Zij kunnen verdachte situaties en/of overlast melden bij het DIT. Dat kan telefonisch bij de gemeente Son en Breugel via 0499 - 491 491 of bij de politie via 0900-8844. Liever anoniem melden? Dat kan bij Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000 of www.meldmisdaadanoniem.nl. Anonieme meldingen komen rechtstreeks bij de gemeente terecht en kunnen gebruikt worden voor onderzoek of een controle door het DIT.

Over het Dommelstroom Interventie Team

Het DIT speelt een belangrijke rol bij het aanpakken van problemen en criminaliteit. Onder leiding van het DIT controleert de overheid regelmatig gebouwen en locaties die mogelijk de regels overtreden. Het team kijkt naar zaken zoals brandveiligheid, boekhouding, illegale bewoning, vergunningen, inschrijving Basisregistratie Personen, mensenhandel, prostitutie, drugs, uitkeringsfraude en andere overtredingen.
Het DIT is een interventieteam onder regie van de zes Dommelstroomgemeenten Cranendonck, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Nuenen, Son en Breugel en Valkenswaard.